Followers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, September 13, 2010

manusia buka mata!

seronok bila melihat ank kecil yg 'kemetot' berjalan terkedek-kedek.membara rase ati nak anak se'chumil' itu..haha..belum masanya cik fara:p
sgt2 chumil bila ank kecil menganga mnuggu ibunya suap makan..mulut kecil, jari jemari 'kontot' menepuk-nepuk meja mahukan si ibu mnyuap mulutnya..owh klu sayalah ibunya?!hehe..
setiap ank kecil ada pandainya, ada keistimewaannya..antara blh kita lihat dgn mata atau dpt kita rase melihat gelagat si cilik tu..
tp apa yang aku dgr dan lihat kes2 pengabaian terhadap ank kecil semakin mnjadi-jadi..apalah salah si kecil?ada di buang, di tinggal, di bunuh malah dgn cara yg x masuk dek akal di 'sembelih'?
owh dunia..semakin hmpir dgn saatnya..kembali sudah ke zaman jahiliah.anak perempuan di bunuh, di tanam hidup2..tp kini lbih truk x kira jantina si kecil, bila hasil itu dari hbungan terlarang maka tamatlah hbgn si ibu, bapa dan anak dgn cara mengabaikan si anak dgn apa cara sekalipun..
owh manusia..kejamnya kamu!lagikan haiwan sygkan anknya inikan pula kita,manusia..
sekadar berkongsi rasa yg lama terpendam..dlm buletin utama mlm nie pon cte psl dlm flight pun ada nk buang?hurm..terjadi di manila, filipina dimana terjumpa baby dlm flight berbalut tisu?dunia owh dunia..
ank kecil jika mati ia sah2 masuk syurga..ibu dan bapa yg spatutnya bertanggungjwb tu cam ne lak?sedarlah ank tu anugerah yg x ternilai..mgkin ada penyelesaian utk kesalahan yg dilakukan.cukup sekali jgn jadikan ia penyesalan yg berulang kali..
manusia....bukalah mata!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...