Followers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, January 26, 2012

Jadi matang sikit pon jadilah Farah :)

Assalammualaikum..Holaa...
Haa..mungkin ada yang sedang sibuk menelaah buku? Atau ada yang sedang berbelanja menghabiskan BB1M? Apa-apa pun selamat menunaikan kewajipan yang telah di fardhukan ke atas anda. Yeahh, kata-kata hikmah dari aku untuk malam nie. Nampak dah sikit kematangan aku..hik hik.. Al-kisahnya bermula apabila, Kak Kin a.k.a Maizatul Asyikin yang merupakan kakak aku walaupun lain mak ngan bapak send message nak ajak aku kuar..Aku pun tak fikir banyak terus menyarungkan selendang bercorakkan harimau bintang, AAuuuummm..haha tapi sebelum tu mekaap la sikit, nanti nampak sangat kepudaran wajah anak muda ditelan dek arus peredaran masa..Aku nak cakap aku dah semakin dewasa laa, kiasan..haha... Setelah setengah jam menunggu sampailah Kak Kin dengan 'Katak' nye, nak dijadikan cerita fuhh lain macam dah aku tengok die..semakin comel disamping dress labuh sama colour dengan 'Katak' die..haha..


We all decide untuk memilih kedai kopi sebagai tempat untuk bertukar pandangan mengenai dunia yang semakin ke hadapan, Yeahh! sekali lagi ayat-ayat matang yang keluar dari mulut aku..haha..Macam biasa bila dua orang yang single bercerita semestinya berkisar tentang masa depan yakni 'Gerbang Perkahwinan'. Letop! sume orang yang aku jumpa mostly cakap pasal kawen, adakah aku sudah semakin dewasa? (Sedarlah diri wahai FK!) Di pendekkan cerita Kak Kin telah berpesan supaya bersikap matanglah sesuai dengan peredaran zaman atau lebih mudah dengan usia kamu, katanya. Asyik merapu je, pas tu orang asyik gelak je bila kamu merapu, katanya lagi. Haihh! aku pun xfaham kenapa aku suka merapu disamping adakah aku nak hilangkan rasa sunyi di hati tatkala aku rasa sepi.Haha, nie bukan ayat matang tapi ayat jiwang..Untuk itu mulai hari ini, aku akan jadi matang sikit lagi supaya aku dapat mengurangkan sifat ke'merapu'an aku sejajar dengan peningkatan numbur dalam hidup aku. Oleh yang demikian, aku ingat nak mula la jadi serius, tak nak cakap yang tak berfaedah lebih-lebih lagi yang boleh wat orang gelak.Tapi mampu ke aku?Hahaha..Kata Kak Kin, kawen nie fitrah manusia tak de apa nak geli bile orang cite pasal kawen (Berpeluh aku dengar!haha..) Okey, aku cuba lah, kalau aku merapu lagi, kepada kawan-kawan yang dekat dengan aku nasihat-nasihatlah..Nanti terbiasa udah dengan mak mertua pun nak merapu, hah! amik kau FK ikan kerapu mak mertua kau suh masak..haha..Apa-apa pun aku tetap aku, tak de yang berubah melainkan berat badan? Hah! perlu ke aku mention..ZzzzzzzzZzzz...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...