Followers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, January 31, 2012

Terlalu Cinta :')

Curently listening to Sesaat Kau Datang- Ramlah Ram & Sleek
1.22 p.m

Assalammualaikum...Holaaa...
Salam tengahari uols semua..tetiba angin sepoi-sepoi bahasa meniup otak aku untuk berkarya, hehe..Jadi, hari ini aku nak kongsi isu 'Terlalu Cinta'.. Mungkin ada yang kata aku nak kepochi cite pasal orang kan, HELLO! aku tak mention sapa-sapa pun dan setiap orang pernah melihat, mendengar dan merasai benda nie.. Untunglah  kalau korang tak pernah rasa, sebab manisnya sangatlah melalikan dan sakitnya bisa buat hidup seakan mati.. Part manis tue semua orang nak rasa kan, tapi sakit tue sure semua nak lari.. Korang, tak ada cinta yang sejati di dunia ini melainkan pada yang di atas...Itu semua orang tahu kan, tapi untuk mendapatkan cinta itu mungkin bagi sesetengah yang mencuba, tapi sesetengahnya hanya duduk berdiam diri kerana masih terigau dengan cinta  dunia..Ini untuk panduan aku jugak laa..

Mungkin ada yang pernah melalui kenangan pahit dengan yang tersayang a.k.a couple kan, tapi bagi aku benda nie mematangkan dan membuatkan seseorang tue menjadi lebih kuat. Kenapa girls selalu mengamuk kalau boy dia tak jawab phone? Haaa..sebab dalam kotak fikiran diorang ada seribu macam andaian tentang boy dia..Jadi, mereka akan melampiaskan amarah tue pada boy dia bile dapat berhubung. Jadi, that boy will feel annoy gile dengan perangai girl tue..Tercetuslah bermacam perkataan yang tak baik terpacul dari mulut kedua-duanya..Fitrah manusia, tak pernah lepas dari melakukan kesilapan. Bagi aku, tak ada yang lebih menggembirakan jika orang yang aku sayang berkata jujur dengan aku, walaupun aku sakit hati dengar tapi at least aku tahu ape nak respond lepas tue. Kalau ianya aku tahu dari orang lain a.k.a sumber media baru ke, HAAA! tu masalah..hahaha..ehh! jangan serius sangat baca karya aku nie, hahaha...Bukan apa, aku tumpang gembira tengok orang lain gembira tapi bukan atas kesedihan orang lain.



Jangan sesekali kita runtuhkan hubungan orang lain demi kebahagian kita melainkan kalau dah memang jodoh tue Wallahualam.. Hati ini part yang paling sensitif owh dalam diri setiap insan lebih-lebih wanita, jadinya jagalah hati anda wahai wanita supaya anda tidak sakit dikemudian hari...
Peace :)

P/S:
Siapa kita nak menilai orang lain sebelum kita menilai diri kita sendiri..Tapi mesti diingat jangan korang nilai sapa yang memberi nasihat, tapi lihatlah pada nasihat yang dikongsikan..ahhahahaha..aku saje mention :)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...