Followers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, November 5, 2011

Rangkuman luahan perasaan sepanjang sesi persekolahan di semester 3 sehingga mid term break:D

Holla....Assalammualaikum..lame dah tak menuliskan...busy sangat la kan...apa boleh buat la kan...haha...Bila ada kat umah nie boleh la menulis bagai kan...Alhamdulillah berbagai ragam, pengalaman, rezeki yang datang pada aku sepanjang 2 bulan pertama, lebih kuranglah dalam semester 3 nie..Terima kasih Tuhan atas pemberian, segala yang manis aku sematkan dalam fikiran dan yang pahit aku jadikan sempadan dan pengajaran dan lepas nie aku akan sentiasa beringat bukan semua yang berbicara manis depan aku berbicara manis juga dibelakangku..cewah dan tajuk lagu bagaikan...adatla tu, tapi mak ayah aku dah selalu semat dalam otak aku, biar orang buat jahat dengan kita, kita sabar dan positif je kalau nak berjaya...aku ingat semua tue..tapi kita tak boleh nak mengharapkan yang terbaik dari manusia kerana hati manusia mudah berubah..Farhah Izwani yang cakap..haha...aku tak nak amik port ape orang nak buat cerita, buruk sangka pasal aku, yang aku tau aku buat untuk diri aku, keluarga aku, dan insan-insan yang menghargai aku..haha..emosi...yelah manusia memang tak senang melihat orang lain lebih dari mereka..lumrah hidup....

Aku tahu memang aku bukan bagus pun, tapi sekurang-kurangnya aku mencuba...setiap orang ada peluang untuk mengecapi apa yang aku mahu..mungkin cara dan pendekatan setiap orang tu saja yang berbeza..kita tak boleh nak sama kan orang lain dengan cara kita..nie hakikat sebuah kehidupan (ala-ala hakikat sebuah percintaan-saleem)...Kalau anda diluar sana yang merasakan bahawa diri anda hebat, tunjukkan kehebatan anda, buat saya dan oarang sekeliling bangga dengan anda, tapi cara nya perlu la betul mengikut landasannya..jangan buruk-burukkan orang lain..depan cakap manis, belakang kau buat muke nak muntah plak lepas kau puji..tak baik laa cam tu, ingatlah kita nie semua tak kan pernah jadi yang sempurna, name pun manusia kan..

Sakit hati jugak la aku dengar apa yang kau kata pasal aku, tapi aku tak kacau kau cukup jangan kau buat cerita pasal aku..bukan apa, itu membuatkan aku tak hormat lagi pada kau...Aku tahu setiap orang layak untuk berjaya, tapi jangan kau tuduh aku macam-macam...apa yang kau tahu pasal aku?aku dapat ape yang aku dapat sekarang atas usaha aku, semua orang layak tapi atas nama 'USAHA' bukan aku dapatkan dengan cara yang kau cakap...aku tak 'INJECT' pon..aku usaha, cukuplah aku dan tuhan yang tahu ape yang aku buat untuk dapatkan apa yang aku dapat sekarang..kalau lepas nie rezeki tu tak memihak pada aku, aku redha sebab aku tahu setiap yang ada di atas muka bumi ni adalah hak milik kekal yang di-ATAS...semoga kau berubah dan bersyukur dengan apa yang dah kau miliki dan jika rasa masih belum puas, berusaha lah...SEKIAN...


P/S:
Aku mungkin tak dengar dari mulut kau bait-bait kejian yang kau cakap khas untuk aku, tapi sedarlah aku masih punya insan-insan yang sudi menceritakan...terima kasih atas kejian anda, saya dahului dengan lafaz Alhamdulillah...Salam Aidiladha :D

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...